Szkoła Podstawowa
              im. Tadeusza Kościuszki w Wykrotach
                       z oddziałami gimnazjalnymi

W związku z realizacją projektu " Dolnośląska szkoła liderem projakościowych zmian w polskim systemie edukacji" uczniowie z naszej  szkoły brali  udział  w wycieczkach do: MultiCentrum w Jeleniej Górze,  Wrocławia oraz  Śnieżnickiego Parku Krajobrazowego.

17.01.2011
MultiCentrum

Dnia 17.01.2011 r. wraz z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Siekierczynie byliśmy na wycieczce w MultiCentrum w Jeleniej Górze. Na wycieczkę wyruszyliśmy o godzinie 8.10, na miejsce dojechaliśmy o godzinie 10.30 . Przez dwie i pół godziny grupa zwiedzała Jelenią Górę.Podczas wycieczki wysłuchaliśmy krótkiej legendy o powstaniu miasta, zwiedzaliśmy odnowione kamienice, rynek z ratuszem. Zrobiliśmy sobie zdjęcia przy fontannie Neptuna. W trakcie spaceru uczniowie liczyli ilość jelonków znajdujących się przy ul.1-go maja.Następnie poszliśmy do MultiCentrum. Uczniowie zapoznali się z tematyką zajęć. Podczas zajęć uczniowie pracowali w pięcioosobowych grupach- wykonywali konstrukcje z klocków K'nex. Uczyli się tworzyć proste programy do sterowania silnikami. Pobudzali swoją wyobraźnię i myślenie twórcze. Zajęcia trwały od godz. 13.00 do 15.15. Po zakończeniu zajęć wyruszyliśmy w drogę powrotną do Wykrot. Na miejsce dotarliśmy o godz.17.00 .

Opinie uczniów:

Dnia 17.01.2011r. pojechaliśmy na wycieczkę do MultiCentrum w Jeleniej Górze. Było tam bardzo ciekawie. Pan, z którym mieliśmy zajęcia był bardzo miły.
Rozdał nam instrukcje, które pomogły nam w układniu z klocków skomplikowane konstrukcje.Ja razem z kolegami: Krzyśkiem, Miłoszem, Patrykiem i Kubą układaliśmy sobie skorpiona i betoniarkę, którą później uruchamialiśmy. Niektórzy układali inne rzeczy, takie jak: karuzelę oraz muchę. Podobało nam się
i chcielibyśmy powtórzyć ten wyjazd.
Sebastian Ludziak z kolegami.

Dnia 17 stycznia 2011roku pojechaliśmy na wycieczkę do Jeleniej Góry. Po dojechaniu na miejsce zwiedziliśmy najpierw miasto, zobaczyliśmy niektóre zabytki i poznaliśmy związane z nim historie. Następnie udaliśmy się na zajęcia do MultiCentrum. Na początku zajęć zapoznaliśmy się z panem prowadzącym zajęcia i z tym co będziemy robić . Potem podzieliliśmy na grupy , a pan rozdał nam projekty zwierząt, które mieliśmy zbudować z klocków. Po skończeniu budowy zwierząt otrzymaliśmy znacznie trudniejsze zadanie , ponieważ dostaliśmy do zbudowania karuzele lub samochód , która po podłączeniu do komputera ,,ożywały'' . Każda grupa pracowała z zapałem i skupiała się na zadaniu . Po skończeniu pracy zanieśliśmy je do pomieszczenia obok , po czum wysłuchaliśmy pana co i jak mamy zrobić.Każda grupa dała sobie radę i ,,ożywiła'' swoją maszynę. Wszystkim bardzo podobały się zajęcia i byli zadowoleni.

Klaudia Horodyska z koleżankami

15 czerwca 2011r.
Park Krajobrazowy Chełmy

Dnia 15 czerwca 2011 r  o godz. 7.00 dwudziestu uczniów z klas 4-6 z naszej szkoły wyjechało na wycieczkę do Parku Krajobrazowego Chełmy VII.
Pierwszym punktem zwiedzania było Centrum Edukacji Ekologicznej i Krajoznawstwa “Salamandra“ w Myśliborzu. Tam spacerowaliśmy po parku, obserwowaliśmy przyrodę i wykonywaliśmy zadania, które wcześniej przygotowały dla nas panie przewodniczki. Trochę byłam zmęczona bo trasa była długa, ale nie żałuję bo warto było trochę się przemęczyć.
O 13.30 poszliśmy na obiad, który był bardzo smaczny. Po obiedzie ok. godz. 14.30 pojechaliśmy do Jawora zwiedzić Kościół Pokoju. Bardzo mi się podobał, wysłuchaliśmy tam krótkiej historii tego budynku i mogliśmy tez wejść na balkony koscioła. Następnie pojechaliśmy na zamek w Bolkowie. Tam weszliśmy na wieże, skąd był widać całą okolice- wrażenia niesamowite. Zwiedziliśmy także mieszczące się w zamku muzeum. Ostatnim punktem naszej wycieczki był zamek w Świnach. Na miejscu czekał na nas pan, który opowiedział nam ciekawą historię tego zamku i legendę.
 Wycieczka bardzo mi się podobała, była ciekawa i udana.. Podziwialiśmy piękne widoki, kupiliśmy sobie pamiątki
i zrobiliśmy  zdjęcia. Chciałabym jeszcze pojechać na taką wycieczkę.